PENGUMUMAN

HARAP MAAF.. LAMAN INI SEDANG DIUBAISUAI..

Saturday, January 22, 2011

Tapisan membawa Syukur

Assalamualaikum warahmatullah..

Dengan nama-Mu aku menulis..

Alhamdulillah..Tanpa henti-henti masih lagi Dia beri nikmat untuk aku dan kita..Kadang-kadang diri manusia yang alpa ini melakukan dosa..Tapi..Sifat Pemurah dan Kasih-Nya pada hamba-Nya sentiasa beri peluang untuk kita bersama bertaubat..Alhamdulillah aku ucapkan pada-Mu Ya Allah..

Masa pantas bergerak

Tanpa dirasa sudah 7 hari aku pergi meninggal mereka di sana..

"Cepat sungguh yer masa berlalu..bagaikan ia berlari meninggalkan aku.." Detik hati yang terasa kekosongan saat itu..

Hari ini aku rasa satu kekosongan di jiwa..ntah kenapa?? Namun aku cuba meneruskan kehidupan ini..Saat ini, aku merenung sendirian..berfikir..menyepi..

Tiba-tiba..satu kata2 terkeluar dari benak fikiran..Tapisan demi tapisan..Aku merenung lagi..aku cuba fahami..ohh..rupanya Allah ingin mendidik aku erti kesyukuran daripada tapisan yang sedang aku lalui..

Aku cuba mengimbau dan mengingatkan saat pengalaman aku bersama teman..sudah sebulan aku meninggalkan alam persekolahan..seterusnya aku ditempatkan pula di satu kursus..sukar aku lupakan detik bersama mereka..Sehari demi sehari...detik demi detik masa berlalu..cepat benar ia pergi..bagaikan semalam aku bersama mereka..

Sahabat satu tingkatanku

Tapi..apa terdaya...aku hanya mampu mengimbau saat kenangan bersama mereka..Sukar untuk menyatakan hati ini ingin bersama setiap masa..Segala-galanya terukir di hati aku..erti persahabatan..erti kehidupan..erti ketabahan..erti pengorbanan..dan perlbagai ertilah yang aku rasai dan pelajari..Alhamdulillah...

Terima kasih Sahabat semua..Aku syukur kpd-Mu Allah..

Tempat ini aku dipertemukan dengan mereka

Kini..barulah aku merasai bahawa Dia telah mengadakan tapisan demi tapisan untuk aku tanpa disedari..Bila aku perhati dan menyepi seketika..Benar..tapisan demi tapisan sedang berlaku..Pada mulanya..aku hanya bertemankan dua..dan meningkat kepada lima..dan terus kepada enam..dan bertambah pula kepada 38..kemudian aku kesepian..yang ramai berkurang kepada lingkungan 20 orang..kemudian 5 orang dan..4 orang..akhir aku bertemankan seseorang..dan kini aku bersendirian jasad dengan mereka semua..mudahan roh aku tetap barsama mereka..

Moga ukhuwah terus disulami dengan keimanan

Sahabat-sahabat yang dirindui

Pengajaran yang mendidik

Di situ aku dapat pelajari..kehidupan yang aku sedang lalui perlu aku bersyukur..Pertamanya aku telah dipilih oleh-Nya digelar sebagai manusia yang diberikan roh dan fikiran..kemudian dipilih pula untuk berada dalam pelbagai nikmat..dan kemudian dipilih untuk berada keluarga yang memahami erti kehidupan kemudian............dan kemudian...........dan pelbagai lagi kemudian.....tapisan sedang ditempuhi..cuma antara sedar atau tidak saja yang menyebabkan diri kadang-kadang terasa tidak keberuntungan...hakikatnya..Andai semua manusia sedar tentang tapisan ini sudah pasti akan sentiasa bersyukur kepada Allah...

Akhirnya..


Aku mengharap doa untuk aku terus dan sentiasa berada dalam golongan yang sentiasa bersyukur..dan Aku tahu.."Dengan merasai dan menjiwai tapisan membuat aku lebih bersyukur.."

"Ya Allah..Tetapkanlah aku dalam golongan orang yang sentiasa bersyukur atas kurniaan-Mu...Ameen"

2 comments:

brohamzh said...

Alhamdulillah, perjalanan hidup masih jauh dan panjang. Semoga Allah teguh kita dalam payungan Inayah-Nya

BroHamzah

Archer93 said...

InsyaAllah, mg perjalanan kita dirahmati dan diredhainNya..